Waarom moeilijk doen, als het samen kan

Beste ouder

Wat goed dat jij je kind ziet! (Of jullie, wat meestal zijn er meerdere mensen betrokken bij de opvoeding van een kind. Vaders en moeders, opa’s en oma’s, familieleden en vrienden). En wat knap dat je op zoek bent naar ondersteuning. Of dat nu voor een korte hulpvraag is, of dat je geholpen bent met meerdere gesprekken en bezoeken.

Bij de geboorte van een kind krijgen we geen handleidingen. En ook met alle ervaringen van de mensen om ons heen, of de bekende boekjes, lukt het toch niet altijd om je kind te begrijpen.
Ik ga graag met je aan tafel zitten, voor een kop thee en een luisterend oor. Samen maken we de puzzel van wie jouw kind is en wat jullie samen nodig hebben. Ik ga met het kind in ‘gesprek’, en ik kijk hoe jullie samen in contact zijn.
Daarna krijg je van mij passende handvatten, die je direct in de praktijk kan gebruiken. En doordat ik betekenis geef aan gedrag van je kind, begrijp je hem of haar beter.

Na onze kennismaking zijn er diverse mogelijkheden:
– Je kan vooruit, en ik zie en hoor jouw zelfvertrouwen groeien.
– Jij wil graag wat meer gesprekken, wat meer begeleiding. Zodat je samen kan oefenen en kan sparren over wat je anders gaat zien bij je kind.
– Ik mag met het kind gaan spelen, en samen zien we je kind weer in ontwikkeling komen, begrip krijgen over zichzelf en de wereld om hem heen. Zijn zelfvertrouwen groeit, en daarmee dat van jouw ook.

Ik bied begeleiding op maat. In goed overleg bespreken we waar jij als ouder of opvoeder behoefte aan hebt.

Ouder 6 jarige:
“Bedankt voor het fijne gesprek, Kim! Het was heel herkenbaar zoals onze zoon is. Het gesprek heeft ons erg geholpen, en we hebben daarna goede gesprekken gehad op school. Ze hebben het goed opgepakt, en we hebben het nu goed op de rit!”

Ouder 2 jarige:
“Zo fijn hoe jij naar de kindjes kijkt!”

 

Heb je behoefte aan contact? Je mag mij bellen, mailen, of via de sociale media benaderen! 

Meer weten?

Kijk gerust eens rond op deze site en neem contact op. Ik help je graag verder.